Filtr cząstek stałych przez pierwsze 150.000 kilometrów rzadko daje o sobie znać. Po tym przebiegów ryzyko usterki drastycznie rośnie. Aby na własne życzenie nie skracać jego żywotności należy przestrzegać kilku prostych reguł:
- stosować olej z odpowiednią normą ACEA z indeksem „C”
- płukać układ olejowy przy każdej wymianie. Zapieczenie pierścieni sprzyja przenikaniu oleju do komory spalania a to znacznie przyspiesza zapchanie filtra
- czyścić układ wtryskowy przy każdym przeglądzie. Czyste wtryski lepiej rozpylają paliwo dzięki czemu w komorze spalania powstaje mniej sadzy, która później trafia do wydechu.
- dodawać do paliwa raz na 2-3 tys. kilometrów Dodatek ochronny Filtra DPF nr 2650 http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-ochrony-filtra-DPF/21 który obniża temperaturę zapłonu sadzy w filtrze. Dzięki temu filtr ma mniejszą tendencję do zapychania i co równie ważne dodatek 2650 ułatwia odblokowanie już zapchanego filtra.
No dobrze, ale co zrobić, kiedy filtr się zapcha? W takim wypadku należy skorzystać z usług jednego z naszych serwisów który posiada w swojej ofercie usługę chemicznego czyszczenia filtrów.