No właśnie, jak właściwie interpretować odczyt z bagnetu?
Okazuje się, że na podstawie bagnetu możemy sprawdzić tylko poziom oleju. Gdy jest za mało oleju, może dojść do zatarcia silnika.
Gdy oleju jest za dużo, może dojść do wycieków lub spalania oleju a w ekstremalnych przypadkach nadmiar oleju może silnik uszkodzić.
Nie oceniaj jakości oleju po jego kolorze !
Często oceniamy jakość oleju po jego kolorze.
Ale to może być mylące!
I tak czarny olej może być jeszcze dobry w silniku diesla a przezroczysty już nie. Szczególnie w przypadku zasiarczenia oleju w samochodach z instalacją LPG.
Reasumując, nie oceniajmy jakości oleju po jego kolorze, ale regularnie sprawdzajmy jego poziom.
BTW
Olej najlepiej wymieniać co około 10-15.000 na oleje LIQUI MOLY, które znajdziecie tu:
https://liqui-moly.pl/katalog-doboru-oleju/…
Czym jest APL?
Założona w 1989 r. APL jest neutralnym i niezależnym laboratorium, o międzynarodowej renomie, pracującym dla największych klientów z branży olejowej. Firma specjalizuje się w mechanice silników i układów napędowych oraz ich materiałów eksploatacyjnych. Na prawie 145 urządzeniach do testowania silników i przekładni, 700 pracowników na co dzień wykorzystuje najnowsze technologie pomiarowe.
Co zostało przetestowane?
Eksperci APL wykonali test porównawczy przekładni zębatej na zwykłym oleju i oleju wzbogaconym o Cera tec.
Jak wykonywano test?
Test wykonywano w kilu cyklach. W każdym kolejnym cyklu zwiększano poziom obciążenia. Przeprowadzono test zwykłego oleju przekładniowego i tego samego oleju z 6% zawartością Cera Tec. Celem eksperymentu było osiągnięcie określonego poziomu uszkodzeń. Poziom ten jest osiągany, gdy suma wszystkich uszkodzeń zębów kół zębatych wynosi ponad 20 milimetrów.
Zwykły olej osiągnął czwarty poziom w skali pomiarowej, a olej zmieszany z Cera Tec osiągnął poziom 9, a więc ponad dwukrotnie wyższy!
„Cera Tec znacznie zwiększa możliwości przenoszenia obciążeń, co potwierdza ochronę przed zużyciem przez drobne cząstki ceramiczne” – tak, Inż. Peter Kun, który nadzorował test, podsumowuje wyniki eksperymentu.
Co ciekawe „LIQUI MOLY” jest pierwszą firmą na rynku posprzedażnym, która sama chciała poddać swoje produkty testom”, powiedział Inż Kunz, który Odpowiada za testowanie smarów i paliw.