Jednym z popularniejszych tematów w mediach jest ostatnio problem smogu. Coraz częściej słyszymy o jego przyczynach i skutkach zdrowotnych jakie powoduje. Smog powstaje głównie za sprawą przydomowych kotłowni. Oczywiście powietrze zanieczyszczają również zaniedbane silniki diesla i w trochę mniejszym stopniu -silniki benzynowe. Aby samochody nie emitowały nadmiaru zanieczyszczeń warto przy każdym przeglądzie sprawdzić elementy odpowiedzialne za czystość spalin.
- Spalanie oleju silnikowego
Przyczyna: Przedmuchy ze skrzyni korbowej, usterka turbosprężarki to główne powody spalania oleju.
Rozwiązanie: Remont silnika lub warto spróbować płukania układu olejowego preparatem LM 2662 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-Engine-Flush-500ml/98. Jeżeli przyczyną przenikania oleju są zapieczone pierścienie, zabieg ten powinien spowodować ograniczenie emisji. Do wyeksploatowanych pojazdów warto dodać środek MOS2 nr art. 8342, który uszczelni silnik i ograniczy dymienie.
- Brudne końcówki wtryskiwaczy.
Przyczyna: Brudne końcówki, które powodują złe rozpylenie paliwa.
Rozwiązanie: Czyszczenie wtryskiwaczy przy pomocy preparatu 5156 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-Regenerator-wtryskow-Diesel/99lub ciągłe stosowanie dodatku do oleju napędowego 5140 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-oleju-napedowego/19.
- Niesprawny zawór recyrkulacji spalin.
Przyczyna: Zablokowanie zaworu EGR w pozycji otwartej powoduje nadmierną emisję sadzy.
Rozwiązanie: czyszczenie zaworu po demontażu środkiem nr 5111 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-Oczyszczacz-do-przepustnic/42 lub wymiana zaworu.
- Zanieczyszczony kolektor ssący.
Przyczyna: ograniczenie ilości powietrza dostającego się do komory spalania generuje nadmierną emisję sadzy.
Rozwiązanie: czyszczenie układu dolotowego preparatem numer 5111 (benzyna) lub numer 5168 (Diesel) https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/PRO-LINE-OCZYSZCZACZ-KOLEKTORA/124 .
- Nieszczelny przewód z turbosprężarki / nieszczelność intercooler’a.
Przyczyna: Nadmiar paliwa i zbyt mała ilość powietrza powodują emisję sadzy.
Rozwiązanie: wymienić przewód dolotowy lub uszkodzony Interpolem.
- Brak lub nie sprawny DPF.
Przyczyna: Brak lub zatkanie DPF. Przypominamy, że jego wycinanie jest niezgodne z prawem.
Rozwiązanie: okresowe czyszczenie DPF w warsztacie przy użyciu środków o numerach 5169 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-DPF-Oczyszczacz-1L/240 i 5171. Dla osób jeżdżących na krótkich odcinkach polecamy stosowanie produktu nr 2650 do ochrony oraz czyszczenia filtra DPF w trakcie jazdy.
- Nieszczelność uszczelniaczy zaworowych.
Przyczyna: Przenikanie oleju wzdłuż trzonków zaworowych.
Rozwiązanie: wymiana uszczelniaczy lub wlanie preparatu stop wyciekom oleju numer artykułu 2671 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Stop-wyciekom-oleju-silnikowego/8.
- Zatkany filtr powietrza.
Przyczyna: niedrożny filtr powietrza wzbogaca mieszankę i generuje dymienie.
Rozwiązanie: wymiana