Nie przyczyniaj się do powstawania SMOGU – sprawdź swój samochód
Jednym z popularniejszych tematów w mediach jest ostatnio problem smogu. Coraz częściej słyszymy o jego przyczynach i skutkach zdrowotnych jakie powoduje. Smog powstaje głównie za sprawą przydomowych kotłowni. Oczywiście powietrze zanieczyszczają również zaniedbane silniki diesla i w trochę mniejszym stopniu -silniki benzynowe. Aby samochody nie emitowały nadmiaru zanieczyszczeń warto przy każdym przeglądzie sprawdzić elementy odpowiedzialne za czystość spalin.
1. Spalanie oleju silnikowego.
Przyczyna: Przedmuchy ze skrzyni korbowej, usterka turbosprężarki to główne powody spalania oleju.
Rozwiązanie: Remont silnika lub warto spróbować płukania układu olejowego preparatem LM 2662 . Jeżeli przyczyną przenikania oleju są zapieczone pierścienie, zabieg ten powinien spowodować ograniczenie emisji. Do wyeksploatowanych pojazdów warto dodać środek MOS2 nr art. 8342, który uszczelni silnik i ograniczy dymienie.
2. Brudne końcówki wtryskiwaczy.
Przyczyna: Brudne końcówki, które powodują złe rozpylenie paliwa.
Rozwiązanie: Czyszczenie wtryskiwaczy przy pomocy preparatu 5156 lub ciągłe stosowanie dodatku do oleju napędowego 5140.
3. Niesprawny zawór recyrkulacji spalin.
Przyczyna: Zablokowanie zaworu EGR w pozycji otwartej powoduje nadmierną emisję sadzy.
Rozwiązanie: czyszczenie zaworu po demontażu środkiem nr 5111 lub wymiana zaworu.
4. Zanieczyszczony kolektor ssący.
Przyczyna: ograniczenie ilości powietrza dostającego się do komory spalania generuje nadmierną emisję sadzy.
Rozwiązanie: czyszczenie układu dolotowego preparatem numer 5111 (benzyna) lub numer 5168 (Diesel).
5. Nieszczelny przewód z turbosprężarki/ nieszczelność intercooler’a.
Przyczyna: Nadmiar paliwa i zbyt mała ilość powietrza powodują emisję sadzy.
Rozwiązanie: wymienić przewód dolotowy lub uszkodzony Interpolem.
6. Brak lub niesprawny DPF.
Przyczyna: Brak lub zatkanie DPF. Przypominamy, że jego wycinanie jest niezgodne z prawem.
Rozwiązanie: okresowe czyszczenie DPF w warsztacie przy użyciu środków o numerach 5169 i 5171. Dla osób jeżdżących na krótkich odcinkach polecamy stosowanie produktu nr 2650 do ochrony oraz czyszczenia filtra DPF w trakcie jazdy.
7. Nieszczelność uszczelniaczy zaworowych.
Przyczyna: Przenikanie oleju wzdłuż trzonków zaworowych.
Rozwiązanie: wymiana uszczelniaczy lub wlanie preparatu stop wyciekom oleju numer artykułu 2671.
8. Zatkany filtr powietrza.
Przyczyna: niedrożny filtr powietrza wzbogaca mieszankę i generuje dymienie.
Rozwiązanie: wymiana.