Nie przyczyniaj się do powstawania SMOGU – sprawdź swój samochód

Jednym z popularniejszych tematów w mediach jest ostatnio problem smogu. Coraz częściej słyszymy o jego przyczynach i skutkach zdrowotnych jakie powoduje. Smog powstaje głównie za sprawą przydomowych kotłowni. Oczywiście powietrze zanieczyszczają również zaniedbane silniki diesla i w trochę mniejszym stopniu -silniki benzynowe.    Aby samochody nie emitowały nadmiaru zanieczyszczeń warto przy każdym przeglądzie sprawdzić elementy odpowiedzialne za czystość spalin.

walka ze smogiem

1. Spalanie oleju silnikowego.

Przyczyna: Przedmuchy ze skrzyni korbowej, usterka turbosprężarki to główne powody spalania oleju.

Rozwiązanie: Remont silnika lub warto spróbować płukania układu olejowego preparatem LM 2662 . Jeżeli przyczyną przenikania oleju są zapieczone pierścienie, zabieg ten powinien spowodować ograniczenie emisji. Do wyeksploatowanych pojazdów warto dodać środek MOS2 nr art. 8342, który uszczelni silnik i ograniczy dymienie.


2. Brudne końcówki wtryskiwaczy.

Przyczyna: Brudne końcówki, które powodują złe rozpylenie paliwa.

Rozwiązanie: Czyszczenie wtryskiwaczy przy pomocy preparatu 5156 lub ciągłe stosowanie dodatku do oleju napędowego 5140.


3. Niesprawny zawór recyrkulacji spalin.

Przyczyna: Zablokowanie zaworu EGR w pozycji otwartej powoduje nadmierną emisję sadzy.

Rozwiązanie: czyszczenie zaworu po demontażu środkiem nr 5111 lub wymiana zaworu.


4. Zanieczyszczony kolektor ssący.

Przyczyna: ograniczenie ilości powietrza dostającego się do komory spalania generuje nadmierną emisję sadzy.

Rozwiązanie: czyszczenie układu dolotowego preparatem numer 5111 (benzyna) lub numer 5168 (Diesel).


5. Nieszczelny przewód z turbosprężarki/ nieszczelność intercooler’a.

Przyczyna: Nadmiar paliwa i zbyt mała ilość powietrza powodują emisję sadzy.

Rozwiązanie: wymienić przewód dolotowy lub uszkodzony Interpolem.


6. Brak lub niesprawny DPF.

Przyczyna: Brak lub zatkanie DPF.  Przypominamy, że jego wycinanie jest niezgodne z prawem.

Rozwiązanie: okresowe czyszczenie DPF w warsztacie przy użyciu środków o numerach 5169 i 5171. Dla osób jeżdżących na krótkich odcinkach polecamy stosowanie produktu nr 2650 do ochrony oraz czyszczenia filtra DPF w trakcie jazdy.


7. Nieszczelność uszczelniaczy zaworowych.

Przyczyna: Przenikanie oleju wzdłuż trzonków zaworowych.

Rozwiązanie: wymiana uszczelniaczy lub wlanie preparatu stop wyciekom oleju numer artykułu 2671.


8. Zatkany filtr powietrza.

Przyczyna: niedrożny filtr powietrza wzbogaca mieszankę i generuje dymienie.

Rozwiązanie: wymiana.


Umów się na wizytę do Liqui Moly Pro Line Serwis!