Usuwanie trudnych „węglowych” osadów w silnikach Diesla.
Twardy osad (skorupa)
Silniki Diesla Typu Common Rail są bardzo często narażone na powstawanie twardych osadów na pokrywie zaworowej. Wadliwe uszczelki pod wtryskiwaczami przyczyniają się do tego że z powstałej szczeliny wydobywa się mieszanina sadzy i gazów spalinowych. Powoduje to powstawanie bardzo twardego i trudnego do usunięcia osadu (zdjęcie powyżej). Nagar taki często znajduje się na całej powierzchni pokrywy zaworowej, niekiedy ma grubość kilku centymetrów.
Problem
Aby wyczyścić silnik z tego problematycznego brudu, wymienić wszystkie uszkodzone elementy oraz co najważniejsze zdemontować wtryskiwacze konieczne może okazać się zdjęcie pokrywy zaworowej (zdjęcie po lewej). Ten trudny nalot sprawia że jest to praktycznie niemożliwe.
Szybkie rozwiązanie w zasięgu ręki!
Liqui Moly Dichtungs Entferner szybko rozwiązuje problem. Nagar jest mocno zmiękczony, w taki sposób że może być usunięty za pomocą skrobaka i myjki do silników.
Prostota użycia
Wszędzie tam gdzie jest to możliwe należy zgrubnie usunąć osad np. za pomocą skrobaka. Następnie należy nanieść na zanieczyszczone powierzchnie środek Liqui Moly. Pozostawić preparat na czyszczonych elementach przez około 30 min. Następnie należy spłukać pozostałości pod wysokim ciśnieniem.
Wtryskiwacze również mogą być wyczyszczone tym środkiem!
Spryskaj wszystkie zanieczyszczone elementy, pozostaw na około 30 min. Usuń skrobakiem kolejno rozpuszczone warstwy nagaru.
Poniżej oczyszczona pokrywa zaworów.
Zdemontowany wtryskiwacz pokryty warstwą nagaru. Spryskaj – odczekaj – spłucz – GOTOWE!