Jak zaoszczędzić na naprawach diesla?

Silnik wysokoprężny jest bardzo oszczędny, ale znacznie bardziej skomplikowany.

Jak zatem postępować z dieslem, aby cieszyć się niskim zużyciem paliwa i zaoszczędzić na naprawach?

Oto pięć zasad które pozwolą Ci oszczędzić MASĘ pieniędzy!

1. Wymieniaj olej co 10.000 kilometrów!

Silniki z zapłonem samoczynnym szybciej degradują środek smarny. Podczas spalania powstaje dużo sadzy, która trafia do oleju. Ponadto w każdym współczesnym dieslu znajduje się wiele skomplikowanych systemów oczyszczania spalin, które skracają życie środka smarnego.

2. Przynajmniej raz w tygodniu dobrze rozgrzej silnik i pokonaj z większym obciążeniem kilka kilometrów.

Takie postępowanie pozwoli utlenić sadze z wnętrza silnika np. z tłoków, komory spalania, zaworu EGR czy łopatek mechanizmu zmiennej geometrii turbiny.

3. Płucz silnik przed każdą wymianą oleju za pomocą płukanki Engine Flush nr 2640.

To bardzo tani zabieg, który pozwoli przygotować Twój silnik na przyjęcie porcji świeżego oleju. Przy okazji płukanka oczyści rowki pierścieni i wypłucze kanały olejowe.

4. Kontroluj co roku stan: zaworu EGR, układu dolotowego, filtra DPF i separatora oleju.

W razie konieczności oczyść te elementy za pomocą naszego środka w spreju nr 5168.

Niewłaściwe działanie, któregoś z tych części bardzo szybko uszkodzi kolejne elementy. Ot na przykład uszkodzony, stale otwarty zawór EGR bardzo szybko doprowadzi do usterki DPF.

5. Przynajmniej raz w roku wlej do paliwa środek czyszczący Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666.

Czyste końcówki wtryskiwaczy to czysty silnik.
„Lejące” wtryskiwacze bardzo szybko doprowadzą do powstania dużej ilości sadzy, która trafi do silnika.

BTW niewłaściwe działanie wtryskiwaczy przyspiesza zużycie DPF i dwumasowego koła zamachowego.


Kliknij i kup Oczyszczacz wtryskiwaczy!