Czyszczenie układu dolotowego silnika wysokoprężnego bez demontażu. PRO-LINE ANSAUG REINIGER SYSTEM DIESEL.
Układy dolotowe współczesnych silników wysokoprężnych narażone są na gromadzenie się dużej ilości zanieczyszczeń. Z biegiem czasu, za sprawą przedmuchów ze skrzyni korbowej, luzów w łożyskowaniu turbosprężarki i pracy systemu recyrkulacji spalin EGR, w kolektorze dolotowym systematycznie narasta coraz grubsza warstwa nagaru.
W skrajnych sytuacjach zanieczyszczenia te mogą doprowadzić do całkowitego zatkania kolektora i kanałów ssących w głowicy oraz zaworu EGR. Właśnie dlatego niezmiernie istotne jest systematyczne czyszczenie tych elementów. Dotychczas jedyną skuteczną metodą mycia kolektora był jego demontaż i mozolne skrobanie zanieczyszczeń. Od niedawna jednak można skorzystać z preparatu Anstung Reiniger System Diesel.
Kilka zasad bezpiecznego czyszczenia:
- Silniki Diesla mają bardzo duży stopień sprężania więc podawana ilość płynu nie może być zbyt duża (ryzyko sprężania płynu przez tłok)
- Kolektory niektórych pojazdów nie są przystosowane do czyszczenia opisywaną metodą – jeżeli kolektor ssący ma kształt „kolanka” istnieje możliwość niekontrolowanego zalegania płynu w kanałach kolektora
- Proces czyszczenia rozpoczynamy od odnalezienia dogodnego miejsca podawania płynu. Musi to być wlot do kolektora ssącego
- Nie wolno aplikować płynu do:
- pośrednich kanałów doprowadzających powietrze intercoolera
- wlotu powietrza do silnika
Powodem tych obostrzeń jest duże ryzyko kumulowania płynu w ww. elementach.
NIE APLIKOWAĆ PREPARATU DO WYŁĄCZONEGO SILNIKA. PODCZAS CZYSZCZENIA I BEZPOŚREDNIO PO NIM, NIE PRZEKRACZAĆ 2 TYS. OBR/MIN