Sposób na filtr cząstek stałych DPF / FAP

liqui-moly dpf

Dbałość o środowisko naturalne wymusza na producentach samochodów stosowanie rozwiązań obniżających zużycie paliwa, a tym samym emisję dwutlenku węgla. W tym celu opracowano normę Euro, w której co kilka lat zaostrzane są wymagania. Aby je spełniać opracowano i wdrożono do masowej produkcji m.in. filtr cząstek stałych DPF (fr. FAP). Jest to element układu wydechowego w pojazdach wyposażonych w silniki wysokoprężne. Jego zadaniem jest zatrzymywanie szkodliwych dla środowiska cząsteczek sadzy, które trzeba systematycznie usuwać.

Bardzo często z powodu eksploatacji pojazdu w ruchu miejskim usunięcie sadzy staje się niemożliwe. W takiej sytuacji czyszczenie filtra cząstek stałych należy wykonać w warsztatach i serwisach samochodowych przy użyciu odpowiednich urządzeń oraz środków chemicznych. Do niedawna była to usługa świadczona głównie przez autoryzowane stacje obsługi poszczególnych marek samochodów. Część posiadaczy takich filtrów rezygnowała z ich czyszczenia rozwiązując tą konieczność wycięciem elementu. W efekcie zwiększa się poziom emisji spalin, co może skutkować zakazem wjazdu do centrów polskich miast.

Obecnie coraz więcej niezależnych warsztatów decyduje się na zakup odpowiednich urządzeń do czyszczenia filtrów DPF. Taki zestaw, w linii Pro-Line, znajduje się również w naszej ofercie. Cały komplet składa się z „Płynu do oczyszczania filtra DPF” (nr art. 5169), „Płynu do płukania DPF” (nr art. 5171), „Pistoletu do czyszczenia” (nr art. 7946) oraz „Sondy z zestawem 5 ruchomych końcówek” (nr art. 7945).

Cały proces czyszczenia filtra cząstek stałych jest bardzo prosty i zajmuje około godziny. Chętni mogą również skorzystać ze szkolenia w ramach Akademii LIQUI MOLY.