Co ile wymieniać olej w samochodzie sportowym?

Sposób na długie życie samochodu sportowego.

Próby sportowe to najbardziej wymagający test samochodu sportowego. Test muszą zaliczyć opony, zawieszenie, ale przede wszystkim silnik. Długie odcinki, dobra nawierzchnia i duże prędkości sprawiają, że silnik podczas każdego okrążenia narażony jest na ekstremalne warunki. Obciążenie łatwo zaobserwować w samochodach wyposażonych w czujnik temperatury i ciśnienia oleju. Często pod koniec przejazdu temperatura oleju oscyluje w okolicach 130 stopni Celsjusza. Oczywiście ta zależy od wielu czynników i są to min.: rodzaj środka smarnego, jego lepkość, pojemność układu i wysilenie silnika. Największe katusze przechodzą silniki chłodzone powietrzem i silniki starszej generacji, które zostały usportowione „na siłę”. 

Fabryczne rajdówki, z reguły mają chłodnicę oleju i są fabrycznie dostosowane do dużych obciążeń. Jak zatem zadbać cywilne jednostki, aby przejechały bez awarii wiele prób sportowych i kilometrów rajdowych?



1. Wymieniaj olej po każdych zawodach !

To nie przesada, po prostu oszczędzanie na tym zabiegu się nie opłaca. Bardzo wysoka temperatura trwale niszczy strukturę oleju przez co ten traci swoje zdolności smarujące, myjące i dyspergujące. Przegrzanie oleju zmniejsza jego lepkość, ponieważ uszkodzeniu ulegają cząstki polimerowe odpowiedzialne za utrzymanie zadanej lepkości w całym zakresie temperatur. Przegrzanie przyczynia się również do zakwaszenia, które objawia się tym, że olej „nie chce „przyjmować więcej zanieczyszczeń. Utrata tej zdolności doprowadza to odkładania nagaru na tłokach i w misce olejowej.
Warto wspomnieć, że wymianę oleju należy przeprowadzić bezpośrednio po zawodach, ponieważ kwaśny olej przyczynia się do korozji silnika. Najlepszy olej do swojego samochodu znajdziesz tu : https://liqui-moly.pl/katalog-doboru-oleju/…


2. Zawsze płucz silnik przed wymianą oleju!

Płukanie silników wykorzystywanych w motor sporcie to konieczność. Wszystko przez luźne spasowane tłoków i cylindrów, które przyczyniają się do „przedmuchów „ze skrzyni korbowej. Do komory spalania trafia dużo zaolejonych gazów ze skrzyni korbowych, które oblepiają pierścienie tłokowe i przyczyniają się zatykania kanałów olejowych. Aby zniwelować te procesy, wystarczy wlać płukankę Liqui Moly nr 2640 do starego oleju i uruchomić silnik na 15 minut.
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Engine-Flush-300ml/7


3. Stosuj olej wysokiej jakości.

Warto przypomnieć, że do sportu najlepsze są oleje syntetyczne na bazie PAO i takich należy szukać. W ofercie Liqui Moly znajduje się wiele produktów wykonanych w tej technologii i jest to np. olej Synth Oil High Tech 5w40 nr 1856 i olej Liqui Moly Race Tech GT1 nr 8909 10W60.
https://liquimoly.sklep.pl/…/Synthoil-Race-Tech-GT1-10W-…/58


4. Wybierz odpowiedni dodatek.

Dodatki poprawiające właściwości olejów potrafią poprawić parametry pracy silnika. W starszych silnikach, które spalają olej warto zastosować dodatek na bazie dwusiarczku molibdenu Oil Additive nr 8342.
Substancja czynna tego dodatku zmniejsza tarcie i uszczelnia silnik, ale nie zwiększa lepkości oleju. Dzięki temu preparatowi możemy wydłużyć „życie silnika „a remont przeprowadzić już po zakończenie sezonu.

Do silnika w dobrym stanie warto zastosować dodatek Liqi Moly Molygen Motor Protect nr 1015 https://liquimoly.sklep.pl/…/MOLYGEN-MOTOR-PROTECT-500ml/343. Ten środek oparty jest o związki molibdenu, który uaktywnia się przy bardzo wysokich temperaturach. Zastosowanie tego preparatu znacząco zmniejsza temperaturę oleju.


Kliknij i dobierz olej do swojego samochodu!