Chemiczny remont silnika
Twój silnik dużo pali, głośno pracuje, dymi lub nie ma mocy?
Takie objawy mogą świadczyć o poważnej usterce lub ogólnym zużyciu silnika. Na szczęście w praktyce wystarczy silnik wyremontować, ale … chemicznie.
Jak to zrobić?
Krok 1
Zaczynamy od czyszczenia układu wtryskowego.
Brudne wtryski przyczyniają się do złego rozpylania paliwa. Taki silnik dymi na czarno i pali dużo. Aby usunąć takie objawy, wystarczy wlać do paliwa Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666 lub 1971.
Krok 2
Silnik to system naczyń połączonych i jeżeli jednostka „kopci” , z pewnością w układzie dolotowym znajduje się dużo zanieczyszczeń. A to dlatego, że te trafiają tam na skutek przedmuchów ze skrzyni korbowej i zaworu EGR.
Aby umyć cały kolektor zaczynamy od aplikacji preparatu nr 5111 (silniki benzynowe) lub 5168 (silniki diesla) bezpośrednio do kolektora podczas pracy silnika. Dzięki temu zabiegowi oczyszczamy kolektor ssący i zawory dolotowe. Przy okazji demontujemy zawór EGR i czyścimy go tym samym preparatem.
Krok 3
Teraz czas na płukanie silnika. Szlam i nagar przyczyniają się do pogorszenia warunków pracy pierścieni tłokowych. Taki silnik dymi na niebiesko i spala olej. Płukanie oczyszcza rowki pierścieni i udrażnia kanały olejowe. Wlewamy Engine flush nr 2640 do starego oleju, uruchamiamy silnik i gotowe.
Krok 4
Wymiana oleju.
Tu nie ma miejsca na eksperymenty. Olej dobieramy tu https://www.liqui-moly.pl/ . Nawet jeżeli silnik był już eksploatowany na tanich olejach mineralnych wracamy do oleju zalecanego przez producenta silnika!
Krok 5
Na sam koniec chemicznej naprawy pozostaje wlać Cera Tec nr 7181. Cera Tec wypełni wżery i rysy w silniku , dzięki czemu silnik odzyska swoje pierwotne parametry.
Oczywiście może się zdarzyć, że silnik ma poważną usterkę mechaniczną i chemiczna naprawa nie zda egzaminu.
W praktyce wiemy, że to właśnie ZANIECZYSZCZENIA odpowiadają za większość powyższych przypadłości.